18 cze 2012

hortense petite fee

Długo się powstrzymywałam, żeby nie umieszczać na blogu żadnej książki, ale tym razem muszę o tym napisać. Mała Wróżka Amelka, francuskiej pisarki Claire Gaudriot (tyt.oryg.Hortense Petite Fee) zadomowiła się u nas na dobre.
Amelka mieszka z mamą w Krainie Chochlików. Pewnego dnia odkrywa, że jest wróżką, a na plecach rosną jej prawdziwe skrzydełka! Od tej chwili dzielnie uczy się czarów i zostaje detektywem. Razem ze swym przyjacielem, chochlikiem Guciem, rozwiazują różne zagadki, między innymi odnajdują Dudusia i rozwikłują tajemnicę znikających cukierków. Amelka uczęszcza do szkoły wróżek, która znajduje się w starym ulu. Uczy się różnych zaklęć, poznaje magiczny pyłek i magiczne bańki….
Po przeczytaniu jednej z książek z serii Mała Wróżka Amelka, moja 4-letnia córka postanowiła skończyć ze światem księżniczek i zakochać się w świecie wróżek, skrzydełek, czarodziejskich różdżek, wizji czarodziejskiej szkoły, itd. Nie dziwię się, gdyż ja sama jestem oczarowana Amelką. Książeczki te wydane są niezwykle starannie. Są bardzo kolorowe i każdy drobiazg przyciąga uwagę. Jestem pewna, że sukienki i torebki wróżek zachwycają nie tylko małych czytelników...

Przede mną kolejne wyzwanie. Czeka mnie malowanie pokoju mojej małej wróżki. Na jednej ścianie ma być Amelka, a na drugiej wróżka Malenka… Na razie szkicuję w brudnopisie, ale efekty są coraz lepsze. Myślę, że już niedługo przeniosę to na ściany.
w

Llevo mucho tiempo con ganas de presentar aquí algún libro. Hoy vengo con un cuento de hadas de una escritora francesa, Claire Gaudriot (titulo original: Hortense Petite Fee). Lamentablemente no lo encuentro en castellano.
En la traducción polaca, el nombre de Hortense han cambiado por Amelia. Amelia vive con su madre en la tierra de los Duendes. Un día descubre que es un hada y que le crecen las alas de verdad! Empieza a estudiar la magia y se convierte en un detective. Junto con su amigo, duende Gucio, resuelven muchos misterios, por ejemplo la desaparición de los caramelos. La escuela de hadas se encuentra en una colmena abandonada. Allí el hada aprende los hechizos, conoce el polvo mágico y las burbujas mágicas....
Después de leer un cuento de esta serie, mi niña de 4 años ha decidido acabar con las princesas. Ahora esta enamorada del mundo de hadas, varitas mágicas, hechizos… No me sorprendo! Yo también estoy encantada con Amelia. Ademas la edición es preciosa, los colores y los vestidos de hadas atraen las pequeñas lectoras y a sus mamas… 
A mi ya me esta esperando el siguiente reto. Me toca a pintar la habitación de mi hada. En una pared tiene que estar el hada Amelia y en la otra el hada Malena… De momento hago los bocetos, pero cada día estoy mejorando y creo que ya falta poco para pasarlo a las paredes…


magda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde pozostawione słówko.